poniedziałek, 20 lutego 2012

Pomocy wiedną mi fiołki alpejskie!

Cześć,

wszystkie moje fiołki alpejskie zaczynaja mieć białe plamy pod listkami.Potem te liście robią się żółte i miękkie.
Znalazłam takie zasady uprawy:
  • lokujemy je w chłodnych, przewiewnych miejscach – nie lubią towarzystwa grzejników, dlatego warto je na noc wynieść np. do piwnicy lub nieogrzewanego pomieszczenia --TAK
  • do podlewania wykorzystujemy miękką wodę, odstaną lub przegotowaną--n
  • nie zalewamy obficie ziemi w doniczce, a zwilżamy ją mniejszymi porcjami wody
  • usuwamy wodę z podstawki, która ściekła z doniczki podczas podlewania
  • podczas podlewania uważamy by nie zalać liści i kwiatów, ponieważ nam zgniją
  • kwiat w fazie kwitnienia podlewamy często, dbając by gleba była stale nawilżona
  • kwiaty, które przekwitły i uschnięte liście wyrywamy – pozostawienie ich końcówek utrudni dalszy wzrost rośliny, a także przyspieszy jej gnicie
  • cyklameny nawozimy raz na dwa tygodnie specjalnymi nawozami
  • podlewanie stopniowo ograniczamy wtedy gdy roślina „chce” odpocząć, czyli w ten czas kiedy żółkną jej liście i przestaje kwitnąć – po tym zaprzestajemy podlewania
  • bulwę w donicy przenosimy w chłodne miejsce aż do letnich miesięcy – w okolicy maja przesadzamy ją do nowej donicy i świeżej ziemi (gleba kwaśna lub próchnicza); część bulwy pozostawiamy nad poziomem ziemi; donicę lokujemy w kwietniku na dworze
  • w miesiącach jesiennych – wrzesień, październik – przenosimy fiołka do domu i czekamy na pierwsze kwitnienie...
Dobrze pielęgnowany fiołek alpejski to kwiat na kilka lat

Czy to znaczy,że właśnie postanowiły odpoczywać?Czyli idzie wiosna.

1 komentarz:

Lucyna Przybycień pisze...

Przy najbliższej okazji zapytam mamy, bo ja odkąd mam koty nie mam kwiatów, nawet kaktusy kocur mi pogryzł:D

Hura, hura, hura!
Kto ustalał termin spotkania? dam mu buziaka:) bo mam wtedy wolne:)))